01 de març 2008

del.icio.us

Tot i que m'he retrassat una mica en les activitats espero anar-me posant al dia.

Havia sentit parlar de del.icio.us, sabia que et permetia gestionar els teus preferits i et facilitava l'accés a aquests des de qualsevol ordinador, però no havia tingut l'oportunitat de provar-lo.

He de dir que no m'ha resultat difícil realitzar l'activitat, potser perquè ho he fet més tard i el codi per enllaçar el del.icio.us al nostre bloc, que ens ha portat a tots de cap, m'ha aparegut sense cap problema. Tot i això, m'he trobat amb els mateixos dubtes que els meus companys a l'hora de posar etiquetes, com molts d'ells han comentat al fòrum: en quin idoma, majúscules i minúscules, com ajutar dues paraules. Al final, arribes a la conclusió que si utilitzes aquesta eina, en primer lloc a qui ha de fer servei és a un mateix, per tant cal etiquetar i descriure els recursos com un mateix cregui que després els podrà recuperar, a partir d'aquí ja entra en joc la dimensió més social, i qui sap, potser navegant et trobes algú que utilitzi les mateixes etiquetes que tu...

En conclusió, crec que és una eina força útil per dues raons principals, que et permet tenir accessibles els teus preferits des de qualsevol ordinador i que et permet trobar altres usuaris amb un perfil semblant al teu i descobrir nous recursos interessants.

Definitivament aquesta activitat amb del.icio.us no es quedarà aquí, continuaré ampliant els meus preferits, investigant les moltes funcionalitats del servei i descobrint nous enllaços que puguin ser interessants.