18 de febrer 2008

L'experiència amb RSS

Comentaré la meva experiència amb els RSS ja que no sóc nova en el món de la sindicació.

Ja fa uns mesos que utilitzo el Google Reader, i per partida doble, un per la feina i un de personal. El vaig començar a utilitzar per la feina, estem fent proves per tal de crear un servei de notíces relacionades amb la sanitat, i és realment útil el fet que tu entres al teu compte i allí ja t'hi apareixen totes les notícies que han publicat les fonts que prèviament has escollit. No és necessàri anar consultant cada pàgina web per veure si hi ha novetats, ja les trobes totes recollides en un mateix punt.

Veient la gran utilitat de la sindicació de continguts em vaig obrir un compte personal i vaig agregar canals que m'interessaven de diverses tematiques. Trobo que és una eina realment útil, l'únic defecte... si tens agregats recursos molt dinàmics i actius i estàs uns dies sense consultar el teu compte ja us podeu imaginar, costa posar-se al dia un altre cop.

Però m'he adonat que tot i no ser nova si que sóc novata. He descobert força coses que desconeixia que existien o que es podien arribar a fer: cercadors i directors de canals RSS, l'existència dels agregadors instal·lables, ho provaré. I sobretot, la possibilitat de fer mashups m'ha semblat molt interessant, també ho he de provar.

De moment he provat RSSMicro, i he trobat alguna coseta interessant. Si hi sóc a temps durant el curs aniré provant les altres eines i ja explicaré la meva experiència.

En resum, per mi les principals utilitats són:

- La informació ve a tu, no és necessari que vagis a buscar-la.
- Informació personalitzada, t'arriba la informació que a tu t'interessa, la que tu has escollit.

I veient la quantitat de coses que es poden fer amb aquestes eines, veig que encara em queda molt per descobrir!

Salutacions